Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření a ověření coerver tréninku na rozvoj technických dovedností u hráčů starších přípravek
VOLF, Matěj
Tato práce se zabývá vytvořením tréninkového programu podle zásad Coerver metody pro hráče fotbalu ve věku 9-11 let. Jejím úkolem je také ověření efektivnosti tohoto programu na rozvoj technických dovedností v porovnání s běžnými tréninkovými postupy pro tuto věkovou kategorii. Pro ověření účinnosti byl použit párový test technické dovednosti a test herní situace 1 na 1. Polovina probandů zařadila do tréninku Coerver metodu po dobu pěti týdnů. Druhá skupina trénovala běžným způsobem. Po tomto tréninkovém období, kdy byl uplatňován tréninkový plán Coerver, byly obě skupiny znovu testovány a výsledky poměřeny s úvodním měřením. Výsledky mluví pozitivně ve prospěch Coerver tréninku. V provedení finálního testu se hráči, kterým byl do tréninku implementován, zrychlili v průměru o 2,8 vteřiny a dopustili se průměrně o 3 chyby méně než v úvodním testování. Naopak skupina pokračující v běžném tréninku svůj průměrný čas zhoršila o 0,2 sekundy a průměrně se dopustila jen o 0,3 chyby méně než v testu úvodním. V situacích jeden na jednoho v pozici útočícího hráče Coerver skupina z 5 pokusů nejprve dosáhla průměrně na 2,4 úspěšných pokusů, po aplikaci tréninkového programu však průměrně zkompletovala 3,6 úspěšných z celkem 5 pokusů. Druhá skupina se v této statistice ve sledovaném období průměrně zlepšila pouze o 0,2 úspěšného pokusu z 5. Z původních 2,1 na 2,3 úspěšného driblinku.
Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje)
Foltysová, Sabina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Význam dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí mladšího školního věku (na příkladu Olympijského víceboje) Cíle: Cílem práce je zjistit na příkladu soutěže Olympijského diplomu, zda má pravidelná účast v soutěži vliv na vyšší zdatnost dětí mladšího školního věku. Metody: Pro porovnání výsledků dětí byla využita deskriptivní statistika (aritmetický průměr a směrodatná odchylka) a analýza dat (metoda ANOVA) pro stanovení rozdílu dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti a porovnání těchto výsledků. Výsledky: V teoretické části je vymezen vývoj člověka, především mladší školní věk, a také vývoj pohybových schopností. Dále jsou zde popsány motorické testy, historie testování a výzkumy testování motorické zdatnosti v České republice i ve světě. Výsledky zpracované v této práci byly poskytnuty organizátory Sazka olympijského víceboje a byly hodnoceny pouze děti nižšího stupně základní školy ve věku 6-11 let. Počítal se aritmetický průměr, směrodatná odchylka a pomocí využití analýzy dat (metoda ANOVA) byl vypočítán také rozdíl dlouhodobé pohybové aktivity pro úroveň zdatnosti dětí. Výzkumný soubor obsahoval celkově 95 430 dětí ve věku 6-11 let, přičemž v hodnocených letech (2017-2019) obsahoval 52 825 dětí, z toho 26 534 chlapců a 26 291 dívek. Byly hodnoceny výsledky 8...
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Využití her v atletických přípravkách
Teplý, Lukáš ; Feher, Jan (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití her v atletických přípravkách Cíle: Porovnat teorii z odborné literatury s praxí trenérů v atletických přípravkách vztahující se k vedení tréninkové jednotky, zařazováním herních činností a jejich metodickým uspořádáním z hlediska rozvoje pohybových schopností. Metody: Ve své práci jsem použil metodu přímého, nestrukturovaného, otevřeného pozorování a metodu obsahové analýzy ze zdrojů uvedených v přehledu literatury. Výsledky: Na základě metody pozorování bylo zjištěno, že práce sledovaných trenérů se až na výjimky shoduje s odbornou literaturou zabývající se danou problematikou. Potvrdila se tedy hypotéza, že zařazení herních činností a jejich metodické uspořádání využívané atletickými trenéry se shodují s obecně platnými pravidly vztahující se ke struktuře tréninkové jednotky. Této shody bylo dosaženo z 95 %. Klíčová slova: pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Systém Montessori a současná česká mateřská škola
VESELÁ, Lenka
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na popis systému Montessori. Z prostudované literatury jsem vybrala několik myšlenek Marie Montessori, které mne zaujaly a podle mého názoru dobře vystihují podstatu její metody. Pro pochopení toho, jak Marie Montessori dospěla ke své metodě jsem považovala za důležité uvést kapitolu o vzniku prvního Domu dětí, kde metoda Montessori "vykrystalizovala". V kapitole "Jednotlivé oblasti učení" přibližuji metodu Montessori tak, jak je praktikovaná v dnešních mateřských školách. Proto, abych získala možnost porovnat v dnešní době preferovaný osobnostní přístup k dítěti, jsem nejprve definovala jeho vývoj a podstatu a poté hledala souvislosti s metodou Montessori. V závěru teoretické části se snažím přiblížit individualizaci v současné mateřské škole a individualizaci v Montessori mateřské škole. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování toho, jak jsou naplňovány jednotlivé potřeby dětí v mateřských školách s běžným provozem a v Montessori mateřských školách. Hledám zde případné souvislosti či rozdíly.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.